Kreativ uge

KREATIV UGE

- FOR BØRN

Kreativ uge er desværre aflyst i 2017 grundet manglende tilmelding.

Også i år er det lykkedes for os at samle frivillige voksne nok, så vi igen kan tilbyde ”kreativ uge” for Birkendes børn”.

Vi afholder det mandag til torsdag 9.00- 14.00 i uge 26 (26.6-29.6.2017)

Formålet er at skabe sammenhold og fællesskab blandt byens børn, hvorfor børn i Birkende, Nonnebo og Birketved vil komme i første række til de ca. 15 pladser vi har. Såfremt andre børn ønsker at deltage, er de meget velkomne, dog skal de selv ”medbringe” en frivillig voksen pr. 5 børn. Børn under 6 år skal ligeledes selv ”medbringe” en voksen hjælper.

Pris alle dage kr. 150,- eller pr. dag kr. 45,-

Mandag: Store bage- og garn-dag

Vi bager boller og kager til alle dagene. Vi pynter kagerne med fondant, glasur og masser af krymmel.

Vi kreerer div. flotte ting med garn.

Om eftermiddagen går vi tur til ”kræmmermarkedsboden” hvor vi finder glas, sten eller lign. der skal males på onsdag og hører et lille foredrag om hvordan Birkende var i gamle dage.

Tirsdag: Byens dag og Tarzandag

Vi går en tur i Birkende og ser på byens gamle ejendomme – og skaber derefter vores eget eller et andet hus i miniformat af mælkekartoner o.lign. Er vi dygtige og kan kreere hele den gamle bydel, håber vi på, at udstille den til Hans Tausendagene i september.

Samtidig har vi oprettet tarzanbane i gymnastiksalen, hvor vi kan brænde lidt energi af.

Onsdag: Tøjdesign og glasdag

Vi dekorere t-shirts – tørklæder, tasker mv. samt forbereder os til piratdag torsdag, så der kreeres ligeledes pirattørklæder og klap-for-øjet.

Glas – sten – porcelæn males.

Torsdag: Store Piratdag

Denne dag skal vi bl.a. på skattejagt og kreerer de rekvisitter der skal bruges. Piraterne skal muligvis kæmpe i gymnastiksalen og er vejret til det, skal der grilles.

I ”frikvarterne” spiller vi rundbold og leger mange andre fælleslege.

Tilmelding til anja.v@lindemosegaard.dk eller tlf. 22 255 255

Vi byder på frugt og saft om formiddagen – spiser medbragte madpakker til frokost (man – ons) og spiser vores hjemmebagte boller og kager om eftermiddagen. Medbring derfor madpakke mandag – tirsdag og onsdag, samt drikkedunk alle dage. Medbring tøj, tasker eller lign. til dekoration, onsdag.

KALENDER

<

Birkende Borgerforening - Hans Tausensgade 29 - 5550 Langeskov -Tlf: 2425 1479 - Mail: info@birkendeborgerforening.dk - Copyright © All Rights Reserved